10 antwoorden op de meestgestelde vragen over contentmarketing

Het Content Marketing Institute beantwoordde 10 meestgestelde vragen over contentmarketing en maakte er een e-book van dat je gratis kunt downloaden.

Contentmarketing – het persuasieve zusje van contentstrategie – is een jong en immer veranderend vakgebied dat de gemoederen flink bezig houdt. Het Content Marketing Institute (CMI) krijgt veel vragen over wat contentmarketing is, hoe anderen het succesvol inzetten en waar je moet beginnen. Omdat zij dit soort vragen steeds opnieuw ontvingen, maakten ze een e-book met de 10 meestgestelde vragen.

0 Most Common Content Marketing Questions

Ook als je de meeste antwoorden al weet – maar ik zou zeggen: laat je verrassen – kun je het e-book gebruiken om collega’s te helpen of om jouw eigen antwoorden te vergelijken met de CMI-antwoorden. CIM geeft zelf aan dat sommige antwoorden nu anders zijn dan een paar jaar geleden. Het vak evolueert namelijk en we leren met z’n allen elke dag weer iets nieuws bij.

De vragen die in het e-book 10 Most Common Content Marketing Questions worden beantwoord zijn:

  • Waarom gebruik organisaties content marketing? Wat zijn de voordelen?
  • Hoe overtuig ik mijn management dat content marketing werkt?
  • Hoe lang duurt het voordat we de eerste positieve resultaten zien van ons content marketing initiatief?
  • Mijn bedrijf wil meer sales leads. Hoe kan content marketing daarbij helpen?
  • Wat zijn de beste manieren om een publiek op te bouwen met content?
  • Hoe meet ik het effect van content marketing?
  • Waarom heeft de ene organisatie succes met content marketing en de andere niet?
  • Hoe bepalen we of onze organisatie contentplatform moet bouwen of aanschaffen?
  • Wat biedt contentmarketing technologie en hoe gaan we hiermee van start?
  • Onze organisatie is nog onbekend met content marketing — waar beginnen we?

Lees het CMI-artikel met vier antwoorden van Michele Lynn.

Het e-book is uitgebreider dan het artikel, maar wel een beetje ‘Amerikaans rommelig’, dus daar moet je even aan wennen. Na elke vraag volgen een kort en een lang antwoord. Soms wordt ook een praktijkvoorbeeld beschreven en krijg je een tabel of grafiek ter ondersteuning van het antwoord.

Download 10 Most Common Content Marketing Questions: Real-World Insights for Enterprise Marketers