De meeste websites en intranetten worden beheerd met een contentmanagementsysteem (CMS). Als dat CMS niet meer voldoet, is het tijd om een nieuwe tool te kiezen. Maar bij zo’n selectie kan er van alles mis gaan.
Samen met Jelle van Egmond schreef Erik Hartman een artikel op Frankwatching.com dat vertelt hoe je in negen stappen een CMS kiest dat wél helpt bij het bereiken van je digitale strategie.
Van stap 1 analyse komt je op stap 2 marktverkenning. Dan volgt de informatieaanvraag met een weging in stap 3 en 4.
In stap 5 laat je de tools demonstreren en in stap 6 test je de tools zelf in een proeftuin. Dit is hét moment om de eindgebruikers actief mee te laten wegen.
In stap 7 vraag je de offertes aan die je vervolgens weegt in stap 8.
Stap 9 is de laatste stap. Dan geef je advies aan de opdrachtgever welk CMS als beste uit de selectie kwam.
Die negen stappen vind je ook terug in een handige CMS-selectie poster.
Lees het volledige artikel op Frankwatching.com
Volg de training Selectie CMS
Donderdag 16 april verzorgen we de HartmanTRAINING Selectie CMS. Hierin leer je alles over het selecteren van een CMS.