Ik wil gewoon mijn broodjes!

Online shoppen is heus niet zo efficiënt als we met z’n allen denken. Nog even los van de bezorgingsellende kost het best veel moeite om überhaupt iets te kunnen bestellen. En als je een vraag hebt, kom je pas echt in een woud van ellende terecht.

Het BBC-filmpje If High Street Shopping was like Online shopping illustreert dat briljant. Want waarom stel je mij al die vragen die helemaal niet relevant zijn? Ik wil gewoon broodjes!

Door de ‘online experience’ uit te beelden in een bakkerswinkel merk je pas echt op hoe hilarisch – of triest – online shoppen kan zijn. De ‘robot check’ is echt briljant.

Online winkelen kan handig zijn, maar het hele bestel- en bezorgproces moet zeker beter. Consumenten worden steeds kritischer en overwegen steeds vaker of ze niet beter ‘gewoon’ kunnen winkelen. Je ziet ook steeds meer online retailorganisaties fysieke winkels openen. Uit die combinatie van online en offline gaan organisaties nog veel leren, denk ik.

Met dank aan Eline Buijs voor de tip.