Tony Byrne: de fijne kneepjes van de toolselectie

Sinds de jaren ’90 van de vorige eeuw is er veel veranderd in de markt van tools in de informatietechnologie. Dus is het goed om even te kijken hoe de markt er nu uit ziet en wat de uitdagingen van deze tijd zijn.

In mijn gesprek met Tony Byrne van Real Story Group legt Tony uit hoe sterk de ‘MarTech’ markt is veranderd, waar je rekening mee moet houden bij de selectie van een tool. We hebben het natuurlijk ook over de impact van het Corona-virus op online collaboration en werken op afstand.

Voor de Advatera online sessies interviewde ik ‘CMS-consultant van het eerste uur’ Tony Byrne. We spraken over het veranderende landschap, de drie zaken je zeker moet doen bij een toonselectie en de kracht van scenario’s.

Grote les is dat je in de ‘omnichannel’ wereld veel beter moet nadenken over je informatiestrategie en je informatie-architectuur, voordat je überhaupt aan tools moet gaan denken. Hou de strategische regie bij jezelf en besteed het meer operationele werk uit aan specialistische partijen.

Lees het boek The Right Way to Select Technology van Real Story Group.

Bekijk meer Advatera online sessies. Elke week komen er nieuwe sessies bij zolang de Corona-pandemie duurt.